Samenvatting van 30 seconden:
- Hoewel het duidelijk is dat SEO en PPC geweldige tools zijn, werken deze twee disciplines los van elkaar
- In feite werken deze teams en kanalen meestal op zichzelf in silo’s en worden ze vaak afzonderlijk behandeld
- Michael McManus, de SEO-manager van Accenture Song, bespreekt hoe bedrijven betaalde en organische SEO kunnen combineren om als één eenheid met toegevoegde waarde te functioneren
SEO en PPC zijn een must-have in uw arsenaal bij het plannen van uw marketingstrategie. Afhankelijk van wat ze willen doen, hebben de meeste bedrijven de neiging om de een boven de ander te kiezen. Als ze hun rankings willen verhogen en verkeer willen halen uit organische zoekresultaten, dan kiezen ze voor SEO, terwijl PPC zich richt op het direct krijgen van “betaald voor”. ”verkeer uit gebieden als zoeken, sociaal en display.
Zowel SEO als PPC zijn geweldige hulpmiddelen om de autoriteit van uw site/merk te vergroten en om meer verkeer en verkopen voor uw bedrijf te genereren. Maar deze twee teams/kanalen werken vaak op zichzelf in silo’s en worden vaak apart behandeld.
Hoewel beide opties afzonderlijk goed kunnen en zullen werken, kan het voor elk bedrijf een krachtige strategie zijn om beide teams samen te laten werken. In plaats van apart te werken en mogelijk te vechten voor budget, tijd, middelen en rankings. Door beide afdelingen samen te brengen zodat ze kunnen samenwerken en als één kunnen werken, zullen ze profiteren van verschillende inzichten en lessen die ze anders niet alleen zouden krijgen. Met deze inzichten kunnen ze verbluffende resultaten behalen in beide campagnes.
Het is niet de bedoeling dat deze twee marketingkanalen onafhankelijk opereren, maar dat is bijna altijd het geval. Maar in plaats van beide kanalen als afzonderlijke entiteiten te beschouwen en ze samen te brengen, zult u zien dat ze u kunnen helpen over de hele linie betere resultaten te behalen dan ze alleen te laten werken.
De gegevens en inzichten die u uit PPC-campagnes kunt halen, zijn buitengewoon inzichtelijk en krachtig. Wanneer u die gegevens combineert met uw SEO-strategieën, krijgt u de inzichten die u kunt gebruiken om inhoud te maken die een groot verschil zal maken voor uw organische zoekverkeer.
Het balanceren van organische en betaalde zoekstrategieën voor optimaal succes is een belangrijke uitdaging en veel bedrijven moeten hun achterstand inhalen, aangezien ze meestal maar één van deze strategieën gebruiken.
Hoe SEO en PPC kunnen samenwerken om uw bedrijf een boost te geven
Naast grote hoeveelheden zoekwoord- en conversie-inzichten die SEO kan gebruiken door met PPC te werken, is een ander enorm voordeel dat bedrijven kunnen behalen wanneer ze zowel SEO als PPC samenbrengen, het potentieel om een groot deel van de SERP’s te consumeren, waar ze advertenties kunnen weergeven bovenaan de pagina terwijl u eigenaar bent van de onderstaande organische vermeldingen.
Dit is iets dat niet over het hoofd mag worden gezien, omdat het u meer kansen geeft om de gebruiker vast te leggen, die mogelijk op zoek is naar uw merk of iets dat uw merk te bieden heeft. Stel dat u afzonderlijke PPC- en SEO-campagnes uitvoert en een gebruiker doet een zoekopdracht en uw advertentie wordt weergegeven, maar ze slaan deze over en gaan rechtstreeks naar de organische vermeldingen, maar u komt niet opdagen voor die specifieke zoekopdracht, u bent mogelijk mislopen bij het vastleggen van die gebruiker.
Dus als u nu zowel PPC als SEO samen gebruikt en u gebruikt uw PPC-gegevens om inzicht te krijgen in wat de gebruikers waren en waarnaar ze op zoek waren, waar uw advertenties werden weergegeven, maar niet uw organische vermeldingen. U kunt die gegevens vervolgens gebruiken en beginnen met het maken van geweldige inhoud voor die voorwaarden en uw site optimaliseren voor die fase van de reis van de gebruiker. Nu kunt u mogelijk de PPC-advertenties van uw site bovenaan de pagina laten weergeven, evenals uw site onder die advertenties in de organische resultaten. Dit betekent dat als een zoeker uw advertentie zou overslaan en rechtstreeks naar de organische resultaten zou gaan, uw site daar ook wordt vermeld, waardoor u meer merkherkenning krijgt.
Door zowel PPC als SEO samen te brengen en zij aan zij te werken, en de SERP’s voor een bepaald zoekwoord over te nemen, kunt u niet alleen meer bekendheid krijgen dan wanneer u alleen SEO of PPC zou gebruiken, maar vergroot u nu ook de zichtbaarheid van uw site en de kans dat een gebruiker doorklikt naar uw site.
Een ander bijkomend voordeel van het combineren van zowel SEO als PPC en het overnemen van de SERPS is dat gebruikers, zoekers en potentiële klanten eerder waarde zien en vertrouwen in een merk dat goed vertegenwoordigd is in de SERP’s.
Als u gebruikers zou kunnen begeleiden en aanmoedigen om door te klikken naar uw site, zou dat dan niet de moeite waard zijn om te implementeren?
SEO en PPC voor je laten werken
Nou, je vraagt je misschien af: “Ok, geweldig, nu weet ik dat ik zowel SEO als PPC als één geheel moet laten werken, hoe pak ik dit aan?”
Hier zijn enkele praktische tips om zowel SEO als PPC samen te laten werken.
Trefwoorden
Zoekwoorden zijn belangrijk voor zowel SEO als PPC, aangezien iedereen erop vertrouwt om te helpen bij het creëren van de juiste inhoud voor elke strategie. Ze zullen zich allebei op de juiste en relevante zoekwoorden willen richten om in de SERP’s te verschijnen wanneer een gebruiker naar informatie zoekt, winkelt, op zoek is naar een merk, enz.
Door de zoekwoordgegevens en inzichten van uw PPC-campagnes te gebruiken en die informatie aan uw SEO-team te verstrekken, kunnen ze vervolgens inhoud maken waarnaar een gebruiker op zoek is en zo de klant tijdens zijn hele reis te woord staan.
Advertenties maken
Betaalde advertenties op sociale media en retargeting-advertenties zijn een geweldige manier om uw inhoud op verschillende platforms te laten delen, wat zal helpen bij het verkrijgen van backlinks die de inhoud van uw site organisch rangschikken. Terwijl dit gebeurt, kunt u retargeting-advertenties maken die de aandacht van gebruikers trekken zodra ze uw site hebben verlaten.
PPC-gegevens
Zoals we eerder vermeldden, bevatten PPC-campagnegegevens een overvloed aan informatie die u kunt gebruiken om zeer gerichte inhoud te maken om de pagina’s van uw site organisch te laten rangschikken. Vanuit uw PPC-campagnes kunt u zaken bekijken zoals zoekgegevens voor zoekwoorden, vertoningen, CTR en nog veel meer.
Hierdoor kunt u de inhoud van uw site beter optimaliseren en inhoud maken die mogelijk ontbreekt, en u helpen bij het maken van zeer gerichte en geoptimaliseerde paginatitels en beschrijvingen.
Conclusie
Het gaat niet langer meer om SEO versus PPC, of dat zou het in ieder geval niet moeten zijn na het lezen van dit artikel. Nu u zich bewust bent van de potentiële voordelen van het combineren van zowel uw PPC- als SEO-inspanningen, is het tijd om erop uit te trekken en deze nieuwe strategie te implementeren.
Gewapend met alle gegevens die u binnen handbereik heeft van uw PPC-campagnes, gebruikt u deze nieuwe gegevens en inzichten om te helpen bij het creëren van betere SEO-strategieën, die u een concurrentievoordeel geven en u helpen uw klanten te bereiken bij elke stap van hun reis .
Het is tijd om te stoppen met het behandelen van SEO en PPC als silo’s en tijd om ze samen te brengen, zodat uw site kan profiteren van de toegevoegde gegevens en inzichten, zodat uw site de SERP’s kan domineren.
Onthoud dat SEO en PPC elkaars krachtigste tools zijn.
Michaël McManus is SEO-manager bij Accenture Song. Michael heeft praktische expertise op het gebied van merkstrategieën, websitestructuur/-architectuur en -ontwikkeling, SEO-strategieën en online marketingcampagnes.
Abonneer u op de Search Engine Watch-nieuwsbrief voor inzichten over SEO, het zoeklandschap, zoekmarketing, digitale marketing, leiderschap, podcasts en meer.