Startm.nl

    Abonneer u op Updates

    Wat is heet

    Bestel festivalbandjes en ronde stickers voor jouw volgende evenement!

    March 22, 2023

    Voetbal is voor mij meer dan een sport ⋆

    February 16, 2022

    Hoe het “Lonely Marketer Syndrome” te genezen

    February 15, 2022
    Facebook Twitter Instagram
    Startm.nl
    • Home
    • Aangesloten Marketing
    • Contentmarketing
    • Email reclame
    • Sociale media
    • Zoekmachine
    Facebook Twitter Instagram
    Startm.nl
    Home»Email reclame»De anatomie van hoogconverterende verkoopteksten
    Email reclame

    De anatomie van hoogconverterende verkoopteksten

    BjornBy BjornJanuary 10, 20227 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    En nee, je hoeft geen copywriter te zijn of er een in te huren. Nog.

    Kan alleen dit bericht u helpen bij het schrijven van uw goed converterende verkoopexemplaar? Blijf lezen.

    Zal het voelen als veel werk? Kan zijn.

    Zal het werken? Ja.

    Wanneer sommige ondernemers en marketeers denken aan het schrijven van teksten, wenden ze zich tot AI of Google. Misschien hebben ze geluk en scoren ze een gratis sjabloon dat ze kunnen kopiëren en plakken.

    Helaas is dit lui. En luie inspanning staat gelijk aan trage resultaten. Maar je bent niet lui. U bent hier om dit artikel door te nemen en direct daarna aan de slag te gaan.

    Dit is wat u moet doen om uw verkoopexemplaar vast te leggen:

    Voice of Customer-onderzoek doen

    Dit onderzoek omvat het leren van alles wat u moet weten over uw huidige en potentiële klanten.

    Zodat je kunt leren:

    • Hun wensen
    • Hun benodigdheden
    • Hun frustraties
    • Hun successen
    • Hun motivaties
    • Hun aarzelingen
    • Eerder mislukte oplossingen
    • Wat ze zeggen over uw concurrenten
    • Wat ze zeggen over je merk
    • Wat ze over zichzelf denken

    Als je deze stap overslaat, loop je het risico niet te weten wat je ideale klanten zeggen of hoe ze het zeggen.

    Wat betekent dat je het risico loopt om op geen enkel niveau contact met ze te maken.

    Zonder dit onderzoek schrijf je blindelings teksten en raad je je een weg er doorheen in plaats van de woorden en zinnen van je potentiële klanten te gebruiken.

    En raad eens… dit onderzoek alleen al kan 90% van je tekst voor je schrijven.

    Je kunt dit onderzoek op veel manieren doen. U kunt een aantal van uw klanten interviewen en eventueel ondervragen.

    U kunt ook uw positieve en negatieve beoordelingen lezen en sorteren op basis van de bovenstaande lijst. Last but not least kun je reacties op sociale media en zelfs forums lezen.

    Aan het einde van dit onderzoek wil je een overzichtelijke spreadsheet hebben met de gegevens die je hebt verzameld en gesorteerd met behulp van de bovenstaande opsommingstekens. Gebruik deze spreadsheet om uw exemplaar te stimuleren.

    Het bovenstaande onderzoek zal u vertellen wat u moet zeggen en hoe u het moet zeggen. Als uw grootste blokkade bij het schrijven van tekst niet weet wat u moet schrijven, kunt u dit elimineren na uw onderzoek naar de stem van de klant.

    Copywriting is moeilijk, we hebben het eenvoudig gemaakt…

    Ontdek de onfeilbare copywriting-formules voor het creëren van winnende verkoopboodschappen, elke keer weer vanaf nul … zelfs als u slecht kunt schrijven!

    Klik hier

    Uw trechter structureren

    Dit is waar u een stap terug doet en uw trechter wireframe voordat u aan uw activa werkt. Begin met uw verkeersbronnen (sociale media, betaalde advertenties, blogs, enz.) en wat hun laatste stap zou moeten zijn (aankoop).

    Nadat u het begin en het einde van uw trechter hebt uitgezet, is het eenvoudiger om in te vullen wat er tussenin zit. U kunt ook aangeven hoeveel activa u nodig heeft.

    Stel dat u een goedkoop product verkoopt. Uw eenvoudige trechter kan advertenties > bestemmingspagina naar leadmagneet > e-mailreeks > aankoop zijn.

    Als u een product met een hoog ticket verkoopt, kan uw eenvoudige trechter advertenties > bestemmingspagina naar mastermind/3-daagse uitdaging > e-mailreeks > aankoop zijn.

    Het is aan jou om te beslissen hoeveel activa je trechter moet hebben. U moet er echter realistisch over zijn, want als u een product met een hoog ticket verkoopt en uw publiek het koud heeft, moet u meer middelen toevoegen om ze dieper in de trechter te krijgen.

    Als u een product met een laag ticket verkoopt, zijn minder trechteractiva misschien logischer omdat er minder overtuigend te doen is.

    Het maakt niet uit hoeveel trechteractiva erbij betrokken zijn, u moet ervoor zorgen dat het ene activum uw prospects soepel naar het volgende kan verplaatsen en dat uw stem overal consistent is.

    Dit betekent dat uw activa, zoals uw verkooppagina en e-mails, op elkaar moeten worden opgebouwd terwijl u uw merkstem behoudt en nog steeds uw Voice of Customer-gegevens uit het bovenstaande onderzoek bevat.

    Uw verkooppagina en verkoop-e-mails

    Nu je onderzoek en trechter-wireframe klaar zijn, ben je klaar om je verkooppagina en verkoop-e-mailexemplaar samen te stellen.

    Merk op hoe ik ‘assemble’ schreef en niet ‘write’, dat komt omdat de kopie wordt samengesteld door bewezen kaders te gebruiken in plaats van vanaf het begin te gaan zitten en te schrijven zonder richting of richtlijnen.

    Je gebruikt je Voice of Customer-gegevens (onderzoek) ook om je verkooppagina en e-mails te schrijven. Gebruik hun woorden en zinnen! Laat ze zien dat je precies weet wat ze nodig hebben.

    Als het gaat om het kopiëren van uw verkooppagina, wilt u het juiste raamwerk kiezen op basis van het bewustzijnsstadium van uw publiek (hoeveel zij weten over hun probleem en uw oplossing) en marktverfijning (hoeveel zij weten over uw markt).

    Als uw prospects probleembewust zijn, weten ze dat ze een probleem hebben, maar weten ze geen oplossingen voor hen. Het is dus de taak van uw exemplaar om hun pijn te benadrukken en hen te vertellen dat ze het eindelijk zullen oplossen met uw product. Een langere kopie kan nodig zijn om hen hun huidige staat, gewenste staat en hoe uw product als brug dient te laten zien. U hebt ook een kwalificatie nodig zodat ze weten dat uw product voor hen bedoeld is. Daarom is QUEST mijn favoriete framework hiervoor.

    • Kwalificeren – vermeld voor wie uw product is bedoeld, beginnend met “ideaal voor …”
    • Begrijpen – geef ze het gevoel dat je precies begrijpt waar ze zijn.
    • Onderwijs – laat ze zien wat je weet en wat ze verkeerd hebben gedaan.
    • Stimuleer – toon ze sociaal bewijs.
    • Overgang – vertel ze wat ze moeten doen om het probleem op te lossen.

    Als uw prospects oplossingsbewust zijn, weten ze dat ze een probleem hebben en weten ze dat er oplossingen zijn, maar weten ze niet hoe ze die oplossingen kunnen vinden of waar ze moeten zoeken. Het is dus de taak van uw exemplaar om uw oplossing te markeren als hun heilige graal. Mijn favoriete frameworks hiervoor zijn PAS en AIDA.

    • Probleem – benadruk de pijn waarmee ze elke dag leven.
    • Agitatie – laat ze die pijn heel diep voelen.
    • Oplossing – laat ze zien hoe uw product de pijn kan wegnemen.

    En,

    • Aandacht – trek hun aandacht met een schokkende uitspraak of kop.
    • Interesse – laat ze iets nieuws of interessants zien, met een “wauw!” factor.
    • Verlangen – laat ze weten dat ze nodig hebben wat je hebt en niet zonder kunnen.
    • Actie – vertel ze wat ze moeten doen, zoals een aankoop doen.

    U kunt uw verkoopexemplaar samenstellen met behulp van een van de bovenstaande kaders nadat u het bewustzijnsstadium en de marktverfijning van uw prospects hebt bepaald.

    Marktverfijning betekent hoeveel uw prospects weten over uw markt. Als ze niets afweten van groepscoaching, wat jouw product is, hebben ze weinig kennis van de markt, dus je hebt een langere tekst nodig.

    Als het gaat om uw verkoop-e-mails, kunt u elk van de bovenstaande kaders gebruiken. Dezelfde stadia van bewustzijn en regels voor marktverfijning zijn van toepassing.

    Maar zelfs nadat je dit allemaal hebt gelezen, vraag je je misschien af ​​wat je kunt doen om je conversieratio te verbeteren.

    Eerst moet u waarschijnlijk uitzoeken waarom uw exemplaar ondermaats presteert.

    Nou… mijn kopiëren sabotage quiz zal u helpen erachter te komen hoe uw kopie uw conversies zou kunnen saboteren en hoe u dit kunt oplossen.

    U weet eindelijk waar u aan moet werken om uw verkoopexemplaar te laten verkopen.

    Van mij (een conversie-copywriter) krijg je tips en strategieën om dergelijke veranderingen door te voeren.

    U hoeft niet te Googlen “hoe u een tekst schrijft die converteert”, want ik zal uw gids zijn.

    Maar als je een promptgestuurd kopieersysteem nodig hebt om je te helpen je goed converterende verkoopexemplaar in een dag te schrijven, niet in een week, bekijk dan mijn Bundel verkoopexemplaren.

    Zie je binnenkort weer! Ik ben Elenny.

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
    Bjorn
    • Website

    Related Posts

    Email reclame February 15, 2022

    Hoe het “Lonely Marketer Syndrome” te genezen

    Email reclame November 4, 2021

    Waarom sms-marketing in 2023 deel moet uitmaken van uw digitale strategie en hoe u het kunt laten werken

    Leave A Reply Cancel Reply

    Mis het niet
    Lifestyle March 22, 2023

    Bestel festivalbandjes en ronde stickers voor jouw volgende evenement!

    Betaalbaar. Duurzaam. Gepersonaliseerd. Ja, dat kan allemaal! Zoek jij festivalbandjes voor jouw aankomend event? Onderzoek…

    Voetbal is voor mij meer dan een sport ⋆

    February 16, 2022

    Hoe het “Lonely Marketer Syndrome” te genezen

    February 15, 2022

    Abonneer u op Updates

    Blijf in contact
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    Onze keuzes

    Bestel festivalbandjes en ronde stickers voor jouw volgende evenement!

    March 22, 2023

    Voetbal is voor mij meer dan een sport ⋆

    February 16, 2022

    Hoe het “Lonely Marketer Syndrome” te genezen

    February 15, 2022
    recente berichten
    • Bestel festivalbandjes en ronde stickers voor jouw volgende evenement!
    • Voetbal is voor mij meer dan een sport ⋆
    • Hoe het “Lonely Marketer Syndrome” te genezen
    • Medicinale cannabis heeft zoveel geholpen bij mijn 9/11 PTSS ⋆
    • Balans tussen betaalde en organische zoekstrategieën voor optimaal succes
    archieven
    • March 2023
    • February 2022
    • January 2022
    • December 2021
    • November 2021
    Startm.nl
    2022 © Startm.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.