Laten we de geheimen van het succes achter The New York Times op een rijtje zetten De ochtenden wat je ervan kunt leren voor je eigen nieuwsbrief.
Sommige mensen zeggen dat kranten dood zijn, maar De New York Times (NYT) neemt dat niet zomaar. Het heeft zijn klassieke merk en bekroonde inhoud behouden terwijl het zijn product heeft ontwikkeld om een digitaal publiek te bedienen. Naast zijn website die dient als digitale nieuwsbron voor zijn lezers, heeft een van de meest populaire dagelijkse e-mailnieuwsbrieven ter wereld samengesteld. De nieuwsbrief, genaamd De ochtend, heeft overgewaaid 17 miljoen abonnees.
Dus, hoe heeft De New York Times een lijst met abonnees voor een nieuwsbrief heeft opgebouwd over twee keer de bevolking van New York City? Het nam de sterke punten van zijn honderdjarige krant en paste ze aan een nieuw platform aan. Het vertaalde opvallende koppen in onderwerpregels. Het verwerkte bekroonde fotojournalistiek in nieuwsbriefillustraties. En het veranderde bekende nieuwsverhalen in een nieuwsbrief waar de abonnees elke ochtend reikhalzend naar uitkijken.
Hoewel uw organisatie misschien geen iconische krant is, kunt u veel van dezelfde principes toepassen De New York Times heeft gebruikt om uw eigen succesvolle nieuwsbrief te bouwen. Dat wil zeggen, een nieuwsbrief die boeiend en informatief is, ervoor zorgt dat uw lezers blijven terugkomen en uiteindelijk uw merk promoot bij een geboeid publiek.
1. Korte, intrigerende onderwerpregels
Opvallende krantenkoppen zijn een lange traditie in de journalistieke wereld, een vak De New York Times heeft gebruikt in de onderwerpregels van de e-mailnieuwsbrief. De ochtend bevat beknopte onderwerpregels met boeiende beschrijvingen die u wel wilt openen.
De ochtend e-mail onderwerpregels zijn meestal niet meer dan vier woorden na de titel van de nieuwsbrief. Ze bieden genoeg voor de lezer om te weten waar het uitgelichte verhaal over gaat, maar houden de details tegen, zodat de lezer moet klikken om de resolutie te vinden.
Maak je geen zorgen – zelfs als je geen aangrijpende oorlogsverhalen of politieke onrust hebt om te delen in je nieuwsbrief, kun je nog steeds opvallende krantenkoppen samenstellen. Begin met het bepalen van een duidelijk perspectief of waarde om te delen met uw lezers. Isoleer van daaruit de meest essentiële concepten of woorden en denk na over de doelen van uw klant.
Als uw waardevoorstel bijvoorbeeld een korting van 50% op zomerkleding is, deel dan niet alleen een uitgestreken onderwerpregel met de tekst ‘we hebben een uitverkoop’. Bied uw klant in plaats daarvan het tastbare aan en streefwaarde van de verkoop in uw onderwerpregel. Uw onderwerpregel kan bijvoorbeeld zijn “50% korting op zomerse modeverklaringen!” Dit benadrukt zowel de besparingswaarde als het doel dat ze kunnen bereiken door deel te nemen (een fashion statement maken).
2. Levendige beelden
Het eerste wat je ziet als je opent De ochtend is een in-your-face afbeelding of afbeelding. Laten we zeggen De New York Times maakt zeker gebruik van zijn bekroonde fotojournalisten en ontwerpers als het gaat om het produceren van zijn nieuwsbrief. Het beeld roept meteen een emotie op, waardoor de lezer vanaf het begin betrokken raakt.
De openingsafbeelding in uw e-mailnieuwsbrief is als de welkomstmat voor het verhaal dat u erin maakt. Zorg ervoor dat het je lezers uitnodigt en vertelt wat ze kunnen verwachten. Misschien staat er ‘baanbrekend nieuws’ of ‘innovatieve ideeën’. Of misschien staat er: “Als je pizza, Amazon of Ryan Gosling bent, ik ben thuis” (onze favoriet).
De ochtend maakt duidelijk wat de lezers in elke sectie kunnen verwachten met beschrijvende sectiekopteksten en duidelijke scheidslijnen. De eenvoudige zwart-witprint herinnert niet alleen aan de krantenwortels, maar maakt ook de inhoud goed leesbaar.
Dus misschien past een eenvoudig zwart-witontwerp niet bij uw merk of publiek, maar het blijft belangrijk om de leesbaarheid te behouden. Hierbij wordt onder andere rekening gehouden met de 49% van de gebruikers leest e-mail op een mobiel apparaat. Zijn uw e-mails geoptimaliseerd voor mobiel? Is uw inhoud skimmbaar? Is het contrast tussen het lettertype en de achtergrond groot genoeg om het gemakkelijk te lezen?
De ochtend geeft lezers alles wat ze nodig hebben om gesprekken over cultuur en wereldgebeurtenissen te voeren. Het bevat evenementen die momenteel plaatsvinden, maar biedt ook bronnen om aankomende nieuwswaardige onderwerpen te begrijpen. De nieuwsbrief verkent ook culturele momenten in de tijd, zoals eten, literatuur, kunst en entertainment.
Zelfs als uw bedrijf het nieuws niet rapporteert, is het de moeite waard om er een notitie van te maken De New York Times als het gaat om actualiteit culturele relevantie in uw inhoud. Dit kan lijken alsof u ervoor zorgt dat uw promoties in overeenstemming zijn met de huidige feestdagen, dat uw evenementherinneringen uw publiek voldoende aandacht geven om te handelen en dat uw stem en toon in overeenstemming zijn met culturele trends.
5. Gezaghebbende stem en toon
Zelfs de meest gerenommeerde kranten ter wereld moeten autoriteit en vertrouwen behouden bij hun lezerspubliek. De meeste grote nieuwsorganisaties proberen hun journalisten te distantiëren van hun werk om het idee van onbevooroordeeld nieuws te promoten. Echter, De New York Times neemt een uniek standpunt in in haar nieuwsbrief door elke nieuwsbrief te laten “hosten” door een van haar gerenommeerde journalisten. Dit bouwt een persoonlijke band op met de lezer en schept vertrouwen en geloofwaardigheid door een gerespecteerde naam op de naamregel te hebben.
Naast het benoemen van de schrijver, is de inhoud geschreven met een sterke gezaghebbende stem en toon. Er zijn geen kwalificerende verklaringen of stoten getrokken; de schrijvers nemen in elk nummer een duidelijk standpunt in.
Je bent misschien geen leider in de politieke of culturele opinie, maar je hebt wel de mogelijkheid om een gezaghebbende stem te zijn in je branche. Bezit uw ruimte, neem een standpunt in over praktijken of trends in de branche en daag de status quo uit. Maak een statement waar je lezers je niet alleen voor zullen herinneren, maar ook voor terug zullen komen.
Maak uw iconische nieuwsbrief
Misschien ben je dat niet De New York Times, maar je kunt nog steeds onvergetelijke nieuwsbrieven maken waar abonnees voor terugkomen en delen. Goede nieuwsbrieven kunnen hun e-mail voldoende promoten om een lijst op te bouwen, maar goede nieuwsbrieven groeien vanzelf. Begin vandaag nog met het maken van uw nieuwsbrief met onze eenvoudige sjablonen die u kunt slepen en neerzetten, zodat uw nieuwsbrief opvalt in de massa.